Tot vervelens toe en tot ieders grote frustratie waren de eHealthdiensten de laatste maanden zeer vaak verstoord. Om u en onszelf niet te ontmoedigen, hebben we het aantal keren niet geteld!!
Ook al is eHealth een overheidsdienst – terwijl u als apotheker zich de haren uit het hoofd trekt als het systeem weer eens onderuitgaat – laten wij, het FarmaFlux team, alles vallen en schieten achter de schermen in actie.
Gezien Marc & Manon continu de fluctuatie van de gegevensstromen in de gaten houden op hun laptops of gsm (monitoring), zien ze in één oogopslag dat er een probleem is. Ze hebben dan ook 24/7, zowel de noodnummers van eHealth en Proximus – waar onze servers zich bevinden – als die van de technici die het systeem moeten heropstarten, bij de hand.
Via een ‘cascadesysteem’ wordt het hele team in vijf minuten op de hoogte gebracht. Marc overlegt met eHealth, terwijl Jonas zich informeert bij de techniekers. Manon doet de communicatie naar de helpdesk van o.a. eenlijn.be en brieft Birgit die de informatie zo snel mogelijk op Freddyflux twittert. Ook brengt ze de betrokken APB-diensten op de hoogte: eerst de receptioniste – zodat ze de (boze) telefoontjes van apothekers kan beantwoorden en hen de te volgen noodprocedure kan uitleggen – of eenvoudigweg vragen even geduld te oefenen – dan de dienst softwaresupport en de verantwoordelijke voor de tariferingsdiensten. En, last but not least, het directiecomité dat eventuele ‘politieke’ stappen zet en een persbericht uitstuurt als de situatie niet snel genoeg normaliseert.
Stel ons uw vragen op freddyflux@farmaflux.be. Is het een vraag die voor anderen ook interessant is, dan besteden we er aandacht aan in een blogpost, anders krijgt u van ons een persoonlijk antwoord.
Laatst gewijzigd op 07/12/2018
Volg ons op...
Onze social media kanalen. Blijf bij met de laatste innovaties in de gezondheidssector, technologische snufjes, enz.